onsdag 26. august 2009

Noen småprosjekt .....

Synes det er skøy å gjøre noe med ting som ikke er i bruk.Litt maling og vips så er det nytt og spennende, og ikke minst i bruk igjen........ei stund til.


Her er en lysestake jeg kjøpte på Nille i fjor. De har liksom ikke passet inn noen steder. De var sånn brun/bronsje farget.Men nu synes jeg de ble riktig fine.
Jeg kan ha kybbelys eller kulelys på...
Eller så kan æ ha t-lysestaker som her.Disse passa jo perfekt....

Elsker småe hyller i alle varianter...egentlig så hadde jeg malt ei anna hylle som jeg skulle ha her,men p.g.a. at de som glassene henger på kom så langt ut så måtte jeg ha ei bred hylle

Så da ble det er hylle i fra Bohus istede.
Samboer`n var ikke helt enig i mitt forslag,så han skrudde nu opp litt ufrivillig,men
når ting kom på plass så syns han nu ikke at det ble så værst likavell....he.he vi kvinnfolk får som regel viljen i sånne saker.
Vitrineskapet vårt som opprinnelig var trehvit(beiset)har først vært malt grønt før det ble hvitt som nu.Som du ser så hadde jeg laget en romantisk stil i vinduene med blonder og grerier.
Har hatt det ei stund nu og egentlig ganske lei det,så for et års tid siden kjøpe jeg hønsenetting for å ha i vinduene. En ide jeg fikk i fra bladet Rom 1-2-3.
Det har nu ialfall blitt liggende til nu. Og min stakkars sambo måtte til pers igjen....Hjalp til og klippet nettingen så den passet og stiftet opp. Han er bra snill altså:)))
Det ble veldig stilig!!!!!Kunne ikke ta bilde av hele skapet for da hadde det ikke syntes.Vurderer å skifte håndtak også. Får sehva jeg finner.

Et gammelt blomsterbord jeg har fått av min mor. Det var jo selvfølgelig mørkebrunt,slitt og sprukket.Sikkert kjøpt på 70 tallet tippper jeg.Nå står det nu i stua mi.Fiberlampa på øverste hylle kjøpe jeg på "Loppis"til kr. 5,- Synes de lampene er så koselig.
Denne er også kjøpt på "Loppis" i Sverige.Den er ikke gammel,men syns den var så søt.Så var den heller ikke pakket opp av orginalembalsjen.
Det er bare det at jeg ikke liker trehvitt,så den ble spraylakket.
Og ble sånn her. Veldig fin. Så nu har både æ og frukten hengekøye.......he.he












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar